Νηστεία και απώλεια βάρους: Αλήθεια ή μύθος;
Ο γαστρεντερολόγος Χρήστος Ζαβός - Θεσσαλονίκη
Dr. ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΩΝ. ΖΑΒΟΣ • Ειδικός Γαστρεντερολόγος - Ηπατολόγος
Διδάκτωρ Ιατρικής Σχολής Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης
Μετεκπαιδευθείς στο Universitair Medisch Centrum Utrecht, Ολλανδία
Ενδοσκοπεί ασθενείς στην Θεσσαλονίκη • Τηλ.: 2311 28 38 33 Κιν.: 697 65 96 988

Νηστεία και απώλεια βάρους: Αλήθεια ή μύθος;

Μοιραστείτε το στο Google+ (Νηστεία και απώλεια βάρους: Αλήθεια ή μύθος;) Μοιραστείτε το στο Twitter (Νηστεία και απώλεια βάρους: Αλήθεια ή μύθος;) Μοιραστείτε το στο Facebook (Νηστεία και απώλεια βάρους: Αλήθεια ή μύθος;)

Αρκετοί αναγνώστες του peptiko.gr ρωτάνε αν η νηστεία κατά τη Σαρακοστή βοηθάει να χάσουν βάρος. Είναι αλήθεια ότι η δίαιτα που ακολουθούμε τις υπόλοιπες ημέρες του έτους περιέχει μεγάλη ποσότητα λιπαρών κυρίως κορεσμένων από την κατανάλωση κρέατος. Πολλοί βρίσκουν τη Σαρακοστή ως ευκαιρία να αποτοξινώσουν τον οργανισμό τους από τα ζωικά λιπαρά, και θεωρούν ότι ακολουθώντας δίαιτα χωρίς κρέας και γαλακτοκομικά θα τους βοηθήσει να χάσουν και τα περιττά κιλά.

Η αλήθεια είναι ότι τα ζωικά λιπαρά μειώνουν την κινητικότητα του στομάχου και του δωδεκαδακτύλου με συνέπεια η πέψη να γίνεται σταδιακά και τα επίπεδα της γλυκόζης στο αίμα να διατηρούνται σταθερά για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Αντίθετα, η κατανάλωση δίαιτας χαμηλής σε λιπαρά και πλούσιας σε φυτικές ίνες οδηγεί σε αύξηση της κινητικότητας του γαστρεντερικού σωλήνα, ταχύτερη κένωση του δωδεκαδακτύλου (λεπτού εντέρου) και συνεπώς πεινάμε ευκολότερα.

Επιπλέον, η έλλειψη ζωικών λιπαρών από τη διατροφή μας κάνει λιγότερο έντονη τη γεύση των τροφών με αποτέλεσμα να καταφεύγουμε σε κατανάλωση γλυκών και αναψυκτικών που περιέχουν πολλή ζάχαρη (και άρα θερμίδες), και σνακ (πατατάκια, ξηρούς καρπούς) που περιέχουν μεγάλη ποσότητα αλατιού και θερμίδων.

Επίσης, προτιμούμε να τηγανίζουμε τα λαχανικά και τα θαλασσινά (καλαμαράκια, γαρίδες κλπ) επειδή η προσθήκη λαδιού (δηλαδή φυτικά λιπαρά) προσδίδει γεύση. Ταυτόχρονα όμως ξεχνάμε ότι τα φυτικά λιπαρά περιέχουν εξίσου πολλές θερμίδες με τα ζωικά λιπαρά. Επιπλέον, καταναλώνουμε και αρκετό ψωμί ή ζυμαρικά που προσθέτουν θερμίδες.

Παρακάτω παρατίθεται μια λίστα δημοφιλών νηστίσιμων εδεσμάτων κατά τη Σαρακοστή και δίπλα τους οι θερμίδες που περιέχουν. Αν όντως επιθυμείτε να χάσετε βάρος, η νηστεία της Σαρακοστής είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία να ακολουθήσετε μια δίαιτα πλούσια σε φυτικές ίνες. Αρκεί να υπολογίσετε τις ημερήσιες θερμίδες που προσλαμβάνετε με το φαγητό σας, ανάλογα με το πόσο ασκείσθε, το φύλο, την ηλικία και τον δείκτη μάζας σώματός σας.

Για να υπολογίσετε τις ημερήσιες θερμίδες που χρειάζεται ο οργανισμός σας μπορείτε να κάνετε κλικ εδώ.

Συνεπώς, μην περιμένετε να χάσετε βάρος τρώγοντας με βουλιμία τεράστιες ποσότητες νηστίσιμων φαγητών. Θα απογοητευθείτε!

Φαγητά

  • Πατάτες τηγανητές 470 θερμίδες / μερίδα
  • Πατάτες βραστές (σαλάτα) 196 θερμίδες / μερίδα
  • Πατάτες φούρνου 430 θερμίδες / μερίδα
  • Πατατάκια (τσιπς) 11 θερμίδες έκαστο
  • Μακαρόνια με σάλτσα μανιτάρια 620 θερμίδες / μερίδα
  • Μακαρόνια νερόβραστα 333 θερμίδες / μερίδα
  • Μακαρόνια με ντομάτα και τυρί 520 θερμίδες / μερίδα
  • Φασολάδα 467 θερμίδες / μερίδα
  • Φακή σούπα 424 θερμίδες / μερίδα
  • Αρακάς γιαχνί 423 θερμίδες / μερίδα
  • Ντολμαδάκια νηστίσιμα (γιαλαντζί) 34 θερμίδες έκαστο
  • Μπριαμ με κολοκυθάκια 258 θερμίδες / μερίδα
  • Σπανακόρυζο 230 θερμίδες / μερίδα
  • Πιπεριές τηγανητές 65 θερμίδες έκαστη
  • Πιπεριές γεμιστές (μεσαίου μεγέθους) με ρύζι 197 θερμίδες έκαστη
  • Μανιτάρια τηγανητά 370 θερμίδες / φλιτζάνι τσαγιού

Σαλάτες

  • Ελιές μεγάλες 10 θερμίδες έκαστη
  • Ελιές μαύρες 119 θερμίδες / 100 γρ.
  • Ελιές πράσινες 97 θερμίδες / 100 γρ.
  • Ταραμάς 220 θερμίδες / 100 γρ.

Θαλασσινά

  • Χταπόδι κρασάτο 409 θερμίδες / μερίδα
  • Χταπόδι με μακαρόνια 550 θερμίδες / μερίδα
  • Χταπόδι σχάρας 200 θερμίδες / μερίδα
  • Καλαμαράκια τηγανητά 300 θερμίδες / μερίδα
  • Μυδοπίλαφο 570 θερμίδες / μερίδα
  • Γαρίδες τηγανητές 300 θερμίδες / μερίδα
  • Γαρίδες γιουβέτσι 490 θερμίδες / μερίδα

Ξηροί καρποί

  • Αμύγδαλα ξεφλουδισμένα ακαβούρδιστα 500 θερμίδες / 100 γρ.
  • Καρύδια (ψίχα) 647 θερμίδες / 100 γρ.
  • Ηλιόσποροι ακαθάριστοι 300 θερμίδες / 100 γρ.
  • Κάσιους 600 θερμίδες / 100 γρ.
  • Δαμάσκηνα αποξηραμένα 10 θερμίδες έκαστο

Γλυκά

  • Κρέπα (μεσαίου μεγέθους) 331 θερμίδες / 110 γρ.
  • Χαλβάς 350-450 θερμίδες / 100 γρ.
  • Χαλβάς με κακάο 542 θερμίδες / 100 γρ.
  • Γλυκά κουταλιού 100 θερμίδες / μερίδα
  • Δίπλες 75 θερμίδες έκαστη
  • Καρυδόπιτα 400 θερμίδες το κομμάτι
  • Λουκουμάδες 280 θερμίδες / μερίδα
  • Λουκούμια 60 θερμίδες έκαστο
  • Σταφιδόψωμο (μεσαίου μεγέθους κομμάτι) 220 θερμίδες έκαστο

Σημ.: Όπου αναφέρω μερίδα εννοώ μερίδα εστιατορίου, όχι να ξεχειλίζει το πιάτο!

Δείτε ακόμη:
Δείκτης μάζας σώματος (ΔΜΣ) - Μεταβολικό σύνδρομο
Δίαιτα πλούσια σε φυτικές ίνες

Επικοινωνία

Στείλτε αυτή τη σελίδα με e-mail σε κάποιον γνωστό σας που μπορεί να τον ενδιαφέρει

Εκτύπωση