5 τροφές για φούσκωμα, τυμπανισμό, μετεωρισμό
Ο γαστρεντερολόγος Χρήστος Ζαβός - Θεσσαλονίκη
Dr. ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΩΝ. ΖΑΒΟΣ • Ειδικός Γαστρεντερολόγος - Ηπατολόγος
Διδάκτωρ Ιατρικής Σχολής Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης
Μετεκπαιδευθείς στο Universitair Medisch Centrum Utrecht, Ολλανδία
Ενδοσκοπεί ασθενείς στην Θεσσαλονίκη • Τηλ.: 2311 28 38 33 Κιν.: 697 65 96 988

5 τροφές για φούσκωμα, τυμπανισμό, μετεωρισμό

Μοιραστείτε το στο Google+ (5 τροφές για φούσκωμα, τυμπανισμό, μετεωρισμό) Μοιραστείτε το στο Twitter (5 τροφές για φούσκωμα, τυμπανισμό, μετεωρισμό) Μοιραστείτε το στο Facebook (5 τροφές για φούσκωμα, τυμπανισμό, μετεωρισμό)

Πολλοί αναγνώστες του peptiko.gr μας αφήνουν μηνύματα αναφέροντας ότι έχουν πολλά αέρια στο στομάχι και στο έντερο, φουσκώματα, ή ότι ρεύονται πολύ συχνά, γεγονός που τους γεμίζει με αμηχανία και άγχος ειδικά στις κοινωνικές τους συναναστροφές.

Τα φουσκώματα προκαλούνται από τρόφιμα κατά τη διάσπαση των οποίων παράγονται πολλά αέρια, από τροφική αλλεργία, ή από επεξεργασμένα τρόφιμα που κατακρατούν υγρά. Ένα μυστικό για να απαλλαγείτε από τα φουσκώματα στο στομάχι και το έντερο είναι να τρώτε αργά και να αποφεύγετε τα αναψυκτικά με ανθρακικό. Με τον τρόπο αυτό θα μειώσετε τον τυμπανισμό και τον μετεωρισμό.

Υπάρχουν τροφές που βοηθούν να ξεφουσκώσει η κοιλιά;

Εάν καταναλώνετε τακτικά κάποια από τις παρακάτω 5 τροφές ίσως σας βοηθήσει να μειώσετε το φούσκωμα και την παραγωγή των δυσάρεστων αερίων στο στομάχι και το έντερο.

  1. Αβοκάντο. Το αβοκάντο βρίσκεται στην κορυφή της λίστας των τροφίμων που βοηθάνε στον τυμπανισμό / μετεωρισμό. Το αβοκάντο περιέχει περισσότερο κάλιο από την μπανάνα, βοηθώντας στην αποβολή της περίσσειας νατρίου από τον οργανισμό. Το αβοκάντο έχει κρεμώδη υφή και μπορεί να ενσωματωθεί σε σάντουιτς, σαλάτες, smoothies και άλλα σνακ.
  2. Ανανάς. O ανανάς αποτελεί φρούτο πλούσιο σε φυτικές ίνες και αντιοξειδωτικές ουσίες. Σε τροπικές περιοχές χρησιμοποιείται ως παραδοσιακό φάρµακο για την υποβοήθηση της πέψης, την αποτοξίνωση του οργανισµού από τις ελεύθερες ρίζες οξυγόνου, τη βελτίωση της υφής του δέρµατος και την ταχύτερη επούλωση των πληγών. Ο ανανάς περιέχει ένα φυσικό ένζυμο που ονομάζεται βρομελίνη. Η βρομελίνη δυνατόν να βοηθήσει στη μείωση του τυμπανισμού και της δυσπεψίας. Ο ανανάς καταναλώνεται μόνος του, σε φρουτοσαλάτες, αναμειγνύεται σε smoothies, ή αποτελεί συστατικό σε σάλτσες.
  3. Σπαράγγια. Τα σπαράγγια είναι γνωστά για τη φυσική διουρητική τους ιδιότητα. Το υπέροχο αυτό λαχανικό περιέχει υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες, που συμβάλλει στη γενικότερη ευζωία και φυσιολογική λειτουργία του πεπτικού συστήματος. Τα σπαράγγια συνοδεύουν εξαιρετικά το κρέας και τα θαλασσινά. Απολαύστε τα στον ατμό, ψητά ή στη σχάρα.
  4. Μάραθος (ή μάραθο, ή φοινόκιο). Ο Γάιος Πλίνιος Σεκούνδος, Ρωμαίος φυσικός φιλόσοφος και ιστοριογράφος, γνωστός κυρίως από το έργο του «Φυσική Ιστορία», αναφέρει 22 φαρμακευτικές ιδιότητες του φυτού. Το βότανο αυτό περιέχει πλήθος από αντιοξειδωτικά, αιθέρια έλαια, βιταμίνες, μέταλλα και φυτικές ίνες. Μερικά από τα αιθέρια έλαια που βρέθηκαν σε σπόρους μάραθου μπορούν να βοηθήσουν στην πρόληψη του φουσκώματος δημιουργώντας ενός ιδανικό περιβάλλον για την απορρόφηση και την πέψη των θρεπτικών συστατικών των υπολοίπων τροφών. Απολαύστε το μάραθο στη σαλάτα, γιαούρτι, ή φρέσκα θαλασσινά. Στην Κρήτη ο μάραθος χρησιμοποιείται για την παρασκευή της περίφημης μαραθόπιτας.
  5. Πιπερόριζα (τζίντζερ). Εδώ και αιώνες είναι γνωστό ότι το τζίντζερ καταπραΰνει τον πόνο στο στομάχι βοηθώντας το να ξεφουσκώσει από τα αέρια που παράγονται από την πέψη άλλων τροφών. Σε χώρες της νοτιοανατολικής Ασίας η φρέσκια πιπερόριζα είναι ένα από τα κύρια συστατικά στην παρασκευή φαγητών με λαχανικά και φακές. Στην Ινδία και στην Αραβική κουζίνα είναι ένα από τα βασικά συστατικά σε μίγματα μπαχαρικών. Στην δυτική κουζίνα η πιπερόριζα χρησιμοποιείται κυρίως σε παρασκευή ροφημάτων, γλυκών (όπως για παράδειγμα σε μπισκότα πιπερόριζας ή κέικ) και καρυκευμάτων. Επίσης παρασκευάζεται και ανθρακούχο ρόφημα πιπερόριζας (γνωστό ως ginger ale) και μπύρα από πιπερόριζα. Το φρέσκο τζίντζερ προσθέτει μια ελαφρώς γλυκιά και πικάντικη γεύση στα πιάτα, στους χυμούς, στα smoothies, και στις σούπες.

Δείτε ακόμη:
Αέρια στομάχου, μετεωρισμός, τυμπανισμός και φούσκωμα
Δίαιτα πλούσια σε φυτικές ίνες
Τροφές που πιθανόν επιδεινώνουν τη σπαστική κολίτιδα / ευερέθιστο έντερο
4 ελαφριές συνταγές για ευαίσθητο στομάχι
Πόνος στο στομάχι

Δίαιτες - Διατροφή

Επικοινωνία

Στείλτε αυτή τη σελίδα με e-mail σε κάποιον γνωστό σας που μπορεί να τον ενδιαφέρει

Εκτύπωση